Township & Barneys - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Romee Struik - WaarBenJij.nu Township & Barneys - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Romee Struik - WaarBenJij.nu

Township & Barneys

Door: Romee

Blijf op de hoogte en volg Romee

26 Augustus 2015 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hoi allemaal daar ben ik alweer,

Gisteren alweer genoeg beleefd! Het was super weer, de hele dag zon!
's Ochtends hebben we voor het eerst het strand bezocht, vijf minuutjes lopen vanaf het appartement. We gingen samen met twee mensen uit het andere huis en twee locals. Op het strand hebben we even gevoetbald, even de Nederlandse skills laten zien. Toen werden we uitgenodigd om mee te gaan naar een township (krottenwijk) waar 's middags sportactiviteiten worden georganiseerd voor de kinderen. We gingen met een busje heen, het was ongeveer tien minuten rijden, maar wat een verschil in die tien minuten. Van (voor ons) normale huizen naar zelfgemaakte hutjes. Toen we de township binnenreden zagen we een vrouw bewusteloos liggen. De jongens die mee waren probeerden haar te helpen, toen ze bijkwam wou ze niet geholpen worden en werd ze boos, ze strompelde hierna met een man uit de township weg. Geen fijne binnenkomer dus.
Vervolgens liepen we naar het grasveld waar de activiteit gegeven zou worden. Het was een voetbaltoernooi voor kinderen van de basisschool daar. We hadden een zak met ballen bij ons, nog nooit kinderen zo blij zien worden van een paar ballen. Het was echt leuk om mee te maken, we hebben geholpen met het toernooi en toen dit afgelopen was zijn we weer terug gegaan naar het appartement.
Thuis gekomen hebben we gekookt en met z'n allen in het grote huis gegeten, daarna gingen we naar Barneys, waar elke dinsdagavond karaokeavond is. Het was echt super leuk! Onze zangkwaliteiten hebben we maar achterwege gelaten, we willen natuurlijk niet het land uitgestuurd worden. De mensen zijn er ook heel aardig, iedereen wil wel een praatje aanknopen. Zeker voor herhaling vatbaar :-)

Yesterday was a good day!
Liefs vanuit PE!

• 26 Augustus 2015 - 19:17

Nicole:

Ooo..geweldig!war zullen ze blij zijn daar met jullie! !doe je best en geniet!kus

• 26 Augustus 2015 - 20:36

Aly De Jong:

Leuk Romee je hebt schrijverstalent!! Ja een wereld van verschil zeker! Wegen hier zijn natuurlijk super! Fijn dat je ons laat meegenieten

• 12 September 2015 - 11:33

Opa En Oma Struik:

Lieve Romee ,

We vinden het leuk dat we via deze site alles kunnen mee beleven .
    Ga zo door , we wachten op het volgende verslag .

Liefs opa en oma struik .