De tijd vlieeeegt - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Romee Struik - WaarBenJij.nu De tijd vlieeeegt - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Romee Struik - WaarBenJij.nu

De tijd vlieeeegt

Door: Romee

Blijf op de hoogte en volg Romee

11 Mei 2016 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Wat vliegt de tijd toch.. Nog welgeteld 51 nachtjes mag ik in dit geweldige land doorbrengen voordat ik weer terug ga naar Nederland. De afgelopen tijd nog veel leuke dingen meegemaakt! Bezoek gehad van Amy en Kelly waarmee we naar Kaapstad gingen. We vertrokken vrijdag ochtend naar Gansbaai, omdat we de volgende ochtend met haaien zouden gaan duiken. Vol goeie moed gingen we op pad, op het gegeven moment sloeg het weer om.. We zagen al meldingen op internet dat er een storm zou zijn in Kaapstad en omstreken het weekend dat we aankwamen. Onderweg zagen we een vreselijk auto ongeluk en een vrachtwagen die omver was gewaaid.. We stopten bij een tankstation, waar een reclamebord kapot was gewaaid en een dak nog maar half vast zat.. Goed, snel weer op pad. Het begon al te schemeren toen we het laatste stuk over een onverlicht pad moesten, je zou het niet denken maar je mocht hier 100 km/u rijden. Het begon op het gegeven moment zo hard te regenen en waaien dat we niks meer konden zien en aan de kant hebben staan wachten tot het over was. We zagen de bui al hangen (woordgrap) dat we moesten overnachten in de auto. Dat viel gelukkig mee, wat niet mee viel was dat het haaienduiken was afgezegd in verband met het weer en de ruige zee. Eenmaal aangekomen bij het backpackers hostel hebben we een leuke avond gehad met zelfgemaakte moonshine, mosselen en Afrikaanse hits. De volgende ochtend bood de man van het hostel ons aan om een trip te maken langs de kust, hij wou ons dit graag laten zien. Het weer was opgeklaard en we gingen op pad. Deze rit was nog wat extremer dan de rit van de dag ervoor, in een 4x4 reden we door de duinen en werden flink door elkaar geschud. Lachen was het wel. Tot mijn grote verbazing had Mr. Noodles (de hond) nergens last van, die stond als een zekere in de kofferbak alsof er niets aan de hand was. Na deze enerverende rit langs prachtige plekken zijn we vertrokken naar Kaapstad. We zijn langs Betty’s Bay gereden, waar je pinguins kan spotten, waarna we naar Cape Point en Kaap de Goede Hoop zijn geweest. We zouden zondag naar Robbeneiland, maar ook dit werd afgelast ivm de ruige zee, we zijn toen naar de Tafelberg gegaan. Maandag gingen we terug naar Gansbaai voor het haaienduiken, was een belevenis! We kwamen aan bij het punt waar de kooi in het water lag en er kwam meteen een haai aan. De tijd tussen dit moment en het moment dat ik de kooi in ging heb ik niet helemaal bewust meegekregen, ik was druk met focussen op de horizon wat moest helpen tegen zeeziek zijn. Nadruk op moest.. Toen maar snel de kooi in, het was echt geweldig om haaien van zo dichtbij te zien! Mezelf voorgenomen om nooit meer op zo’n boot te gaan, maar Robbeneiland stond nog op de planning.. Dinsdag hebben we Elizabeth opgehaald van het vliegveld die met ons mee terug is gegaan naar Port Elizabeth. Verder dan dit zijn we nog naar het District 6 museum geweest over de apartheid en hebben we een wijn tour gedaan. Samengevat: een super leuke tijd gehad!
De komende en laatste reis ga ik samen met Nicole maken, 24 juni vertrekken we uit Port Elizabeth om nog een weekje te reizen. Het plan is om naar Swaziland en Kruger park te gaan en op 1 juli weer terug te vliegen naar Nederland..
Tot snel mensen!

• 14 Mei 2016 - 10:15

Jan Struik:

Lieve Romee ,
    We reageren een beetje laat , dit kwam door het mooie weer hier , niet op de laptop keken ( sorry )
    Dit was weer een spannend verhaal , het ene verhaal is nog spannender dan de ander , maar volgens het verhaal vermaak je je nog uitstekend . Toch komt er binnenkort een einde aan .

Groetjes en een knuffel Opa en Oma .