Een maand in Port Elizabeth - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Romee Struik - WaarBenJij.nu Een maand in Port Elizabeth - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Romee Struik - WaarBenJij.nu

Een maand in Port Elizabeth

Door: Romee

Blijf op de hoogte en volg Romee

23 September 2015 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Wat vliegt de tijd, de eerste maand in Port Elizabeth zit er alweer op! Ik vind het nog steeds heerlijk hier. De eerste twee weken hier was eigenlijk een soort van vakantie, twee keer voor een half uurtje naar stage geweest, maar voor de rest geen verplichtingen. Daarna begon onze stage, maandag tot en met donderdag van 09:00 tot 17:00. Iedere ochtend zitten we op ons kantoor, we doen hier dan dingen voor school. Rond een uur of 12 nemen we pauze en gaan we vaak even naar de koffieshop hier om te hoek. Ja om koffie te drinken, coffeeshops zoals in Nederland kennen ze hier niet. Na deze welverdiende pauze scheiden de wegen van Nicole en mij, Nicole vertrekt naar cottage 3 en ik naar cottage 2. Daar zijn we dan tot 5 uur. In het begin zijn de kinderen er nog niet, meestal maak ik dan de lunch klaar. Om half 4 ga ik met de kinderen mee naar de Study Room, om hen te helpen met huiswerk en dergelijke. Dit is om 5 uur afgelopen en dan is het moment aangebroken om terug te keren naar huis. We hebben afgelopen weekend ook gewerkt, we gingen vrijdag rond een uur of 3 naar stage en vertrokken maandagochtend om 11 uur. Het was een vermoeiend weekend, ondanks dat ik niet veel heb gedaan. Er stonden vrij weinig activiteiten op de planning, waardoor ik ook niet veel te doen had. Het was wel leuk om beter contact te krijgen met de kinderen. Ik zeg wel steeds kinderen, maar het zijn meiden van 12 tot 19. Nicole had het iets minder makkelijk, ze moest continu politieagent spelen omdat de jongens het nogal leuk vinden om ruzie te maken en met stenen achter elkaar aan te lopen vangen. Ook zijn er tijdens het stranduitje twee van haar jongens weggerend. Deze zijn dezelfde avond door de politie teruggebracht. Een enerverend weekendje dus! We zijn nu trouwens wel helemaal volgepompt met suiker. Het is hier namelijk normaal dat er 5 (!) volle theelepels met suiker in je theekopje gaan. Overal wordt suiker bij gebruikt, zelfs bij het maken van rijst. Als je limonade maakt, wat van zichzelf al mierzoet is, mogen er ook gerust nog een aantal lepels suiker bij.
Morgen is hier een nationale feestdag, waarop iedereen vrij is. Behalve wij dus. Er is dan namelijk een modeshow op stage, waar we naartoe gaan. Is nait aans. 's Avonds wel braaien, want dat is gewoonlijk op deze feestdag.
Voor volgende week staat er iets leuks op de planning, we gaan van donderdag t/m zondag naar Tsitsikamma national park!

Verder heb ik eigenlijk nog niet zoveel nieuws.. Geen spannende dingen helaas.

Tot die volgende keer!

• 24 September 2015 - 16:34

Janny Strockmeyer:

Hallo dames, leuk verslag van de eerste maand dat jullie daar vertoeven. Dan gaat de tijd best wel weer snel. Heel veel succes bij alles wat jullie nog gaan doen en bekijken.groetjes van ons.

• 28 September 2015 - 10:59

J Struik:

Lieve Romee ,

Dit was weer een leuk verslag .

Liefs opa en Oma .