Op de helft - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Romee Struik - WaarBenJij.nu Op de helft - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Romee Struik - WaarBenJij.nu

Op de helft

Door: Romee

Blijf op de hoogte en volg Romee

25 Januari 2016 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hallo allemaal!
Gisteren was ik precies vijf maanden in Zuid-Afrika, op de helft dus. De tijd vliegt voorbij.. Wat een verschil met Nederland op dit moment, de dagen dat je in Nederland op de straten kon schaatsen zocht je hier de schaduw op vanwege de hitte. Ook tijdens kerst en oud&nieuw was dit het geval. Je krijgt er niet echt een kerstgevoel van. Met kerst hebben we lekker gebraaid en met oud&nieuw een feestje gehouden thuis. Alles bevalt nog steeds goed hier. In december ben ik nog een weekend weg geweest naar Knysna, was super! We gingen wandelen naar een waterval, waar je kon zwemmen. Dit was ook wel nodig aangezien het zo warm was. Ook hebben we een boottocht gedaan en verder lekker rustig aan gedaan.
Het is nu een tijd van komen en gaan, heb al van veel mensen afscheid genomen, maar zie deze gelukkig weer bij de reunie in Nederland. Ook komen er allemaal nieuwe mensen, waaronder twee klasgenootjes volgende week! Ook mijn ouders kwamen en gingen. Afgelopen donderdag heb ik ze opgehaald van het vliegveld. Stond ik daar in m'n uppie uitgebreid te zwaaien naar ze, werd ik natuurlijk niet gespot. Het was superleuk om ze weer te zien. De eerste dag heb ik laten zien waar ik woon en werk. De volgende dag hebben we een leuke dag gehad in Addo, een olifantenpark, waar één olifant wel heel dichtbij de auto kwam. Verder hebben we nog een reiger een slang op zien eten, lachen man! Zaterdag was alweer de laatste dag, ik heb alle leuke plekjes laten zien in PE en 's avonds was het feest van Nicole. Toen was het alweer afscheid nemen, maar het was een leuke tijd!
Verder hebben we weer wat bereikt met de auto. Iedereen kreeg berichten over boetes die ze hadden ontvangen. Kreeg ik een onheilspellend telefoontje van Iris, ze had erg slecht nieuws voor ons. Maar dit wou ze natuurlijk niet vertellen aan de telefoon. Toen ik terugkwam van de sportschool (jaja fanatiek hoor) kwam ze eraan met het nieuws dat we naar de rechtbank moeten. We hebben namelijk zo'n hoge snelheid gereden dat de rechter het bedrag moet betalen. Bingo. Oeps, bepalen natuurlijk. Ging hij het maar even betalen. Positieve is wel dat dit de enige boete is die we hebben.
Verder bevalt het nog steeds goed op stage. Het vakantieprogramma is helemaal goed verlopen en de kinderen zijn nu weer naar school.
Nou dit was het voorlopig even weer, over vijf maandjes is het alweer tijd om naar huis te gaan! Nog genoeg tijd om een hoop leuke dingen te beleven :-)

Tot snel! Liefs Romee

  • 25 Januari 2016 - 19:39

    Renate Strockmeyer:

    hey Romee,
    Mooi verhaal! En wat leuk dat het je allemaal goed bevalt!
    Wat een ervaring ben je straks rijker... Nu al natuurlijk!
    Was vast super om mama en Harry weer te zien voor beide partijen!
    Geniet nog van je andere helft van je stage!!!! Have fun!
    Groetjes

  • 26 Januari 2016 - 09:27

    Nicole Musschenga:

    Klinkt alsof je het erg naar je zin hebt daar in Zuid-Afrika.

  • 27 Januari 2016 - 11:21

    Jan Struik:

    Lieve Romee ,

    Dat was weer een spannend verhaal , olifanten bijna op de bumper van de auto , slangen etende reigers.
    Om een bekeuring te vermijden zou ik toch maar wat rustiger rijden . Wij wensen jou nog een mooie en boeiende tijd . Groetjes en een knuffel Opa en Oma .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Romee

Actief sinds 25 Aug. 2015
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 7752

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2015 - 15 Juli 2016

Stage avontuur in Zuid Afrika

Landen bezocht: