Weekendje Tsitsikamma - Reisverslag uit Tsitsikamma, Zuid-Afrika van Romee Struik - WaarBenJij.nu Weekendje Tsitsikamma - Reisverslag uit Tsitsikamma, Zuid-Afrika van Romee Struik - WaarBenJij.nu

Weekendje Tsitsikamma

Door: Romee

Blijf op de hoogte en volg Romee

05 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Tsitsikamma

Een goeiemorgen met spierpijn allemaal, hier weer even en update vanuit Port Elizabeth!

Afgelopen donderdag zijn we met alle Nederlanders vertrokken naar Tsitsikamma, een prachtig natuurgebied, voor een gezellig weekendje weg. Dat de heenreis fijn verliep kan ik niet helemaal zeggen, we reden heen in het donker, de auto kon nauwelijks de bergen opkomen en er begon een motorlampje te branden. Maar we hebben het gered! We verbleven het weekend bij Tube ’n Axe backpackers. ’s Avonds even op de binnenplaats gezeten bij het kampvuur en het niet te laat gemaakt. Ik sliep het weekend samen met Iris in een tent, campinglife woehoee. De volgende ochtend gingen we ziplinen, ik heb niet gezipt maar geskipt. Heb samen met Jonna de route meegelopen en foto’s gemaakt van onze avonturiers. Hierna gingen we een stukje rijden, we zagen een bordje staan ‘dolphin view’. Vol enthousiasme reden we daarheen, wooooh super gaaf, dolfijnen spotten! Eenmaal aangekomen bleek dolphin view huisjes te zijn waar je in kon overnachten, niet geen dolfijntjes dus. Nadat we deze teleurstelling verwerkt hadden gingen we overleggen waar we zouden gaan eten. We zouden gewoon een stukje rijden en zien waar we belandden. Helaas zat het rijden er niet meer in, want één van de auto’s wou niet meer starten. Aandrukken mocht niet baten. Gelukkig was er een behulpzame man die de auto wel wou fixen zodat wij onze weg konden vervolgen (eigenlijk was het zijn terrein en blokkeerden we de weg een beetje). Helaas was er geen mogelijkheid om de motorkap open te krijgen, dus moesten we gaan slepen. Eenmaal aangekomen bij Tube ’n Axe startte de auto gewoon weer. Wad apad ja. Vervolgens zijn we naar de hoogte brug waar je kan bungeejumpen gegaan, 216 meter!! Drie van onze mede Nederlanders, die kennelijk levensmoe zijn, waagden de sprong. Respect hoor! ’s Avonds gingen we uit eten bij een pizzeria, na een klein anderhalf uur wachten op ons eten konden we lekker smikkelen. Hierna gingen we nog heel even bij het kampvuur zitten en vertrok iedereen naar bed. Uitslapen was er dit weekend helaas niet bij. Zaterdag vertrokken we naar Tsitsikamma Nationaal Park om te gaan kanoën en van de omgeving te genieten. We gingen in duo’s in de kano, ik zat bij Bradley, die vanaf nu Braddle Paddle Mate heet. Het eerste stuk moesten we over de oceaan, dit was ook meteen het ruigste stuk. Het was echt supergaaf om te doen, over de hoge golven kanoën. Vervolgens gingen we tussen twee bergen door, hier was het gewoon puur genieten van het uitzicht. Toen we klaar waren met kanoën ging ik even met Iris naar de auto om spullen weg te leggen. Ik zat een beetje voor me uit te kijken tot er mensen langskwamen. Ik dacht bij één vrouw, wow zij komt me bekend voor, maar dacht meteen: nee het is onmogelijk om hier bekenden tegen te komen. Het tegendeel bleek echter waar te zijn, haar man kwam er achteraan en toen besefte ik dat ik oog in oog stond met m’n buren! Het was echt bizar, maar heel leuk. We hebben even gepraat en hierna ging ik met onze groep de berg opklimmen. Een aantal pauzes verder en kledingstukken minder kwamen we aan bij een uitzichtpunt dat op 500m hoogte lag. Wat een prachtig uitzicht! Laila, Iris en ik besloten toen maar terug te gaan naar beneden, waar een paar anderen nog verder gingen. Die avond zijn we weer uit eten geweest, waarna we een paar alcoholische versnaperingen hebben genuttigd bij het kampvuur. Deze avond werd iets later dan gepland en we gingen naar bed met spierpijn in het vooruitzicht. De volgende dag werden we vroeger wakker dan verwacht, omdat een aantal kinderen het leuk vonden om om half 8 iets van legertje te gaan spelen ofzo. Ik kan je wel vertellen dat het voor ons íéts minder leuk was. We gingen om half 1 Blackwater Tubing doen, in een opblaasbare band de rivier af. Ook dit was erg leuk om te doen. Nadat dit afgelopen was hebben we nog even in de zon gezeten en zijn we vertrokken richting huis. Eerst bij het tankstation nog even de olie laten bijvullen, de man had vier keer het oliepeil gecheckt, maar er bleek helemaal geen olie meer in te zitten (hadden het woensdag nog bij laten vullen). Drie flessen van dat spul verder en we konden weer op pad! Eenmaal thuisgekomen nog even wat gegeten, geskyped met het thuisfront en op tijd naar bed gegaan. Vandaag begint het normale leven gewoon weer. Normaal op de spierpijn na dan.
Tot de volgende keer :-)!

• 05 Oktober 2015 - 17:39

Aly De Jong:

Jeetje wat weer een mooi verhaal! En wat een belevenissen

• 05 Oktober 2015 - 20:04

Dina:

Dag Romee,
    Wat een prachtig verhaal, wat een mooie stage! Dit pakken niet je niet meer af.
    Herinneringen voor het leven.

• 09 Oktober 2015 - 11:04

Opa Struik:

Lieve Romee ,

Dat was weer een spannend verhaal , volgens mij hebben ze daar geen al te beste auto's .
    Liefs Opa en Oma .